Jag vill göra ett litet experiment för att se om det går, och i så fall med vilket resultat, att få igång en egen firma och samtidigt jobba heltid som anställd. Tanken med bloggen är att den ska fungera lite som en övervakande Storebror, som sätter lite press men också kommer med några bra tips. Jag är ju inte först i världen med att klara av det? Resten av livet bör dock helst också fortsätta fungera utan mer än något litet skavsår här och där... Men tänk på Jens Lapidus, skrev inte han en bestseller samtidigt som han jobbade heltid kanske? Då ska vi komma ihåg att jag är Vanliga Jag medan han är Viktig Jurist. Inte nog med det, läste att han dessutom hann ha småbarn och bli utsedd till Sveriges bäst klädda man. Fast vad vet jag om hans skavsår?
En bebis tar ungefär 10 månader på sig att bli färdig. Jag ser detta som det tredje barnet jag inte har, och då är jag i vecka 1 nu. Föds den inte alldeles för tidigt så bör bebisen komma runt nyår. Räknas det som vecka 1 trots att firman inte finns än? Ja, det bör det göra: graviditetslängden räknas två veckor före befruktningsdagtum...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar